Un fals scandalos: bloc mutat din pix la o altă adresă, ca să iasă PUZ-ul

Un fals scandalos: bloc mutat din pix la o altă adresă, ca să iasă PUZ-ul

Un bloc aprobat de Primărie la o adresă este, în realitate, la alt număr, la peste 300 de metri depărtare. Specialiștii spun că n-au pomenit în viața lor un asemenea caz. Certificatul de urbanism are menționată adresa Nicolina 98, unde este un maidan liber. Schița însă arată un teren de 400 mp, înghesuit între alte blocuri, pe adresa Nicolina 76. Arhitecta Angela Ioan spune că e greșeala cadastriștilor. Aceștia neagă: „Măsurătorile se fac la milimetru, cu GPS”. Primăria tace deocamdată într-un caz fără precedent.

 

Poate fi atât o confuzie intenționată și revoltătoare, cât și, greu de grezut, pur și simplu o greșeală stupefiantă. Șefii Primăriei încă nu au dat o explicație. Cert este că un bloc a fost aprobat pe o adresă, dar în realitate, conform schițelor, el este la o altă adresă. Nu mai puțin de 330 de metri despart cele două adrese. Deci, nici măcar nu sunt în vecinătate pentru a discuta de o eroare nevinovată.
Proiectul, care a apărut deja în REPORTER DE IAȘI săptămâna trecută, este semnat de arhitecta Angela Ioan. Până și schița întocmită de ea are adresa greșită, deși adresele blocurilor din vecinătate sunt corecte, semn că a știut totuși perfect unde este de fapt terenul. Totuși, acum spune că nu a observat nimic în neregulă și că s-a bazat exclusiv pe ce a spus cadastristul și OCPI.

 

Blocul va fi construit pe 408 mp, la nr. 76, sufocându-i pe locatarii din zonă

 

Un teren liber și altul înghesuit

Una dintre adrese este aproape de ieșirea din Iași. Locul este un maidan foarte mare, pe care în trecut s-a dorit construirea unui bloc înalt. Vechiul prorietar a renunțat după respingeri succesive din partea Primăriei și a vândut terenul. Pe Nicolina 98 nu va apărea încă nici un bloc, deși actele Primăriei vorbesc despre asta.
Adevăratul bloc, un P+4, este la 330 de metri mai încolo, tot pe Nicolina, dar la numărul 76. Este un teren mult mai mic, de doar 408 mp, într-un fel de curte interioară, înghesuită între blocuri, oamenii parcând acolo mașinile, fiind instalate și câteva garaje. Deci pe schiță apare terenul real, iar în ștampila oficială a arhitectului care a realizat proiectul, precum și în anunțul public făcut de Primărie, pentru dezbaterea PUZ, se menționează adresa greșită: Nicolina 98, unde terenul liber este mult mai mare.
„Eu unul nu am auzit niciodată despre o situație asemănătoare. Sunt niște filtre care ar fi trebuit să funcționeze până la aprobare. Ca idee, arhitecții verifică în teren adresele. Apoi, actele depuse la Primărie sunt și ele verificate. Cineva tot trebuia să vadă diferența”, ne-a explicat Ionel Oancea, fost arhitect șef al orașului.

 

Anunțul postat de Primărie pentru aprobarea PUZ menționează clar adresa: Nicolina nr. 98. Aceeași mențiune apare și în cartușul arhitectului, unde se menționează datele tehnice: Șoseaua Nicolina 98. Stupoare: schita arată clar un bloc construit 330 de metri mai încolo, la nr. 76, unde e o densitate de construcții mult mai mare

 

Vecinii de la numărul 76 nu știu nimic

Culmea este că oamenii din zona adresei Nicolina 98 știu că acolo va apărea un bloc. Nu cunosc numele proprietarului sau multe detalii legate de proiect, dar li s-a cerut părerea, pentru că acordul vecinilor este obligatoriu.
La adresa cealaltă, un teren înghesuit între blocuri, nimeni nu știe despre o viitoare construcție. „Nu am auzit că s-ar face bloc aici. Oricum nu știu dacă au unde”, ne-a spus Ioan Săcăleanu, un locatar al unui bloc învecinat cu adresa reală a proiectului.
„A greșit cadastristul. Eu am realizat proiectul exclusiv pe ridicare topo. Și nici măcar nu este greșeala lui. Dacă a făcut o eroare, aceasta trebuia văzută de cei de la Oficiul de Cadastru. Faptul că au semnat actele de cadastru certifică faptul că adresa este corectă”, susține arhitecta Angela Ioan, cea care a semnat proiectul.

 

Cadastrul: „Greșeala noastră este exclusă”

Surprinzător este că pe blocurile de pe schiță există adresa corectă: Șoseaua Nicolina 76 și 74, într-o parte, Aleea Tudor Neculai în partea cealaltă. Dar arhitecta a semnat pentru Nicolina 98. „Nu există să nu meargă în teren arhitectul și să verifice locul, cum nu poate fi eliminată total o intenție în acest caz. Mai ales că sunt caracteristici ciudate – teren larg într-o parte și înghesuit în cealaltă parte. OCPI nu verifică toate actele depuse aici, ci doar situațiile de conflict, cu suprapuneri. Asta elimină total o greșeală a OCPI. Mai mult, măsurătorile moderne se fac cu GPS. Precizie de milimetru. Aici nu poate fi o greșeală, este o intenție. Nu poate exista o diferență de 330 de metri”, ne-au explicat surse din OCPI Iași.

 

Adresa greșită este „la derută”, terenul liber de la nr. 98 fiind mult mai mare

 

Primăria tace

Deși a fost adresată o solicitare oficială Primăriei Iași, instituția nu a oferit încă nici un răspuns. Este incertă acum soarta blocului soților Alexandru și Valentina Zamosteanu. Arhitecta lor, Angela Ioan, susține că proiectul merge mai departe, deși există o diferență uriașă în adresa fizică. „Nu se întâmplă nimic. Totul merge mai departe. Nu s-a făcut nicio eroare de proiectare sau de poziționare a terenului. Pe număr cadastral, adresa este cea corectă”, spune Angela Ioan.
Arhitecta nu are nici o explicație convingătoare pentru un paradox: schița este întocmită pentru Nicolina 98, dar blocurile de acolo apar corect, ca fiind pe Nicolina 76 și 74.
Este inexplicabil și cum a  fost posibilă emiterea unui număr cadastral cu adresa Nicolina 98, în condițiile în care, conform documentației, acolo deține terenul SC Techno Fusion SRL, care intenționează să construiască un bloc și are deja documentația aprobată pentru el. „Am aprobare pentru un proiect în formă de L, care într-o parte va avea 11 etaje, în cealaltă 6”, spune Adrian Ioniță, dezvoltatorul care are autorizație pe Nicolina 98, adresa fictivă a proiectului de 4 etaje de pe Nicolina 76.

 

Datele tehnice

Conform certificatului de urbanism din martie 2016, PUZ-ul pentru imobilul care este, în realitate, la altă adresă, este pentru 408 mp de teren, între blocuri. Imobilul va avea procent de ocupare a terenului de 45%, coeficient de utilizare a terenului de 3 și regim de înălțime D+P+4 etaje.


Citeste si...
Nota
(0 voturi)

Antibiotice

Facebook

Arhiva ReporterIS

« Noiembrie 2019 »
Lu Ma Mie Jo Vi Sa Du
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Go to top