Duminica, 16 06 2019
Mai multe persoane au primit, în cursul zilei de miercuri, mesaje electronice de pe adresa „This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.”, iar DNA anunţă că acestea nu au nicio legătură cu instituţia şi trebuie verificate. Potrivit reprezentanţilor DNA, mesajele au fost trimise „încercarea de a induce în eroare destinatarii”.

 


Locuitorii din Ciurchi se opun din nou construirii unui bloc pe amplasamentul unei parcări, după trei ani de acalmie. Constructorii cer intervenția Primăriei. Terenul cumpărat de Conest era în Ciurchi, la nr. 105. Apoi a devenit 109C. Locuitorii din cinci blocuri își parchează mașinile acolo și se opun construcției. Ei spun că amplasamentul inițial era cu 50 de metri mai încolo, dar era prea înghesuit și a fost mutat din pix. Reprezentanții Conest spun că e dreptul lor de a construi și că nu vor scandal cu oamenii: „Primăria să rezolve cazul”.

 

La aproape trei ani de la prima încercare de a construi un loc de locuinţe pe terenul situat pe str. Ciurchi nr. 109C, firma Conest intenţionează să pună în aplicare acum acel proiect.

De câteva zile, în parcarea unde vrea Conest să ridice blocul a fost pus un afiş prin care cetăţenii sunt din nou înştiinţaţi de elaborarea unui plan de urbanism zonal privind ridicarea unui imobil cu patru etaje.

Potrivit acelui anunţ, cetăţenii din zonă sunt invitaţi să trimită propuneri şi observaţii până la finele lunii august la Serviciul Urbanism, din cadrul Primăriei ieşene.

 


Locuitorii din Ciurchi se opun din nou construirii unui bloc pe amplasamentul unei parcări, după trei ani de acalmie. Constructorii cer intervenția Primăriei. Terenul cumpărat de Conest era în Ciurchi, la nr. 105. Apoi a devenit 109C. Locuitorii din cinci blocuri își parchează mașinile acolo și se opun construcției. Ei spun că amplasamentul inițial era cu 50 de metri mai încolo, dar era prea înghesuit și a fost mutat din pix. Reprezentanții Conest spun că e dreptul lor de a construi și că nu vor scandal cu oamenii: „Primăria să rezolve cazul”.

 

La aproape trei ani de la prima încercare de a construi un loc de locuinţe pe terenul situat pe str. Ciurchi nr. 109C, firma Conest intenţionează să pună în aplicare acum acel proiect.

De câteva zile, în parcarea unde vrea Conest să ridice blocul a fost pus un afiş prin care cetăţenii sunt din nou înştiinţaţi de elaborarea unui plan de urbanism zonal privind ridicarea unui imobil cu patru etaje.

Potrivit acelui anunţ, cetăţenii din zonă sunt invitaţi să trimită propuneri şi observaţii până la finele lunii august la Serviciul Urbanism, din cadrul Primăriei ieşene.

 


Al doilea bloc mutat din pix din câmp între alte clădiri. Aceeași arhitectă: Angela Ioan. Primăria încă nu și-a exprimat o opinie referitoare la aceste erori. În ambele situații, fiind terenuri libere, investitorii nu au mai avut nevoie de semnături de la vecini. Vecinii sunt revoltați și nu ar fi semnat: blocurile sunt, de fapt, între imobile existente, pe spații restrânse. Arhitecta Angela Ioan: „Cer atribuire de număr stradal la fiecare lucrare de-acum. Este o greșeală de la Primărie, nu-mi aparține”.

 

O copie la indigo a unei situații sesizate de REPORTER DE IAȘI în luna februarie se repetă. Un bloc a fost aprobat pe o adresă care se află la sute de metri depărtare, într-o zonă în care nu există vecini care să se revolte dacă află că în spațiul minuscul dintre imobile mai apare o clădire. În ambele cazuri există un numitor comun: proiectele sunt semnate de aceeași arhitectă: Angela Ioan. Aceasta susține că sunt simple greșeli și a cerut rezolvare din partea Primăriei.

 


Al doilea bloc mutat din pix din câmp între alte clădiri. Aceeași arhitectă: Angela Ioan. Primăria încă nu și-a exprimat o opinie referitoare la aceste erori. În ambele situații, fiind terenuri libere, investitorii nu au mai avut nevoie de semnături de la vecini. Vecinii sunt revoltați și nu ar fi semnat: blocurile sunt, de fapt, între imobile existente, pe spații restrânse. Arhitecta Angela Ioan: „Cer atribuire de număr stradal la fiecare lucrare de-acum. Este o greșeală de la Primărie, nu-mi aparține”.

 

O copie la indigo a unei situații sesizate de REPORTER DE IAȘI în luna februarie se repetă. Un bloc a fost aprobat pe o adresă care se află la sute de metri depărtare, într-o zonă în care nu există vecini care să se revolte dacă află că în spațiul minuscul dintre imobile mai apare o clădire. În ambele cazuri există un numitor comun: proiectele sunt semnate de aceeași arhitectă: Angela Ioan. Aceasta susține că sunt simple greșeli și a cerut rezolvare din partea Primăriei.

 


Guvernul a infirmat că ar avea în plan construirea la Iași a unei săli polivalente pentru acest an. Luna trecută, primarul Mihai Chirica afirma că Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) are în vedere începerea construcţiei a două astfel de săli, una la Iaşi şi cealaltă la Braşov. Într-un răspuns oficial al MTS, se arată că nu există fonduri alocate în 2017 pentru astfel de proiecte. Mai mult, MTS a precizat că nici amplasamentele nu au fost stabilite.

 


Guvernul a infirmat că ar avea în plan construirea la Iași a unei săli polivalente pentru acest an. Luna trecută, primarul Mihai Chirica afirma că Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) are în vedere începerea construcţiei a două astfel de săli, una la Iaşi şi cealaltă la Braşov. Într-un răspuns oficial al MTS, se arată că nu există fonduri alocate în 2017 pentru astfel de proiecte. Mai mult, MTS a precizat că nici amplasamentele nu au fost stabilite.

 


Un bloc aprobat de Primărie la o adresă este, în realitate, la alt număr, la peste 300 de metri depărtare. Specialiștii spun că n-au pomenit în viața lor un asemenea caz. Certificatul de urbanism are menționată adresa Nicolina 98, unde este un maidan liber. Schița însă arată un teren de 400 mp, înghesuit între alte blocuri, pe adresa Nicolina 76. Arhitecta Angela Ioan spune că e greșeala cadastriștilor. Aceștia neagă: „Măsurătorile se fac la milimetru, cu GPS”. Primăria tace deocamdată într-un caz fără precedent.

 


Un bloc aprobat de Primărie la o adresă este, în realitate, la alt număr, la peste 300 de metri depărtare. Specialiștii spun că n-au pomenit în viața lor un asemenea caz. Certificatul de urbanism are menționată adresa Nicolina 98, unde este un maidan liber. Schița însă arată un teren de 400 mp, înghesuit între alte blocuri, pe adresa Nicolina 76. Arhitecta Angela Ioan spune că e greșeala cadastriștilor. Aceștia neagă: „Măsurătorile se fac la milimetru, cu GPS”. Primăria tace deocamdată într-un caz fără precedent.

 


Facebook

Arhiva ReporterIS

« Iunie 2019 »
Lu Ma Mie Jo Vi Sa Du
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Go to top