Luni, 20 11 2017
Bodea: Falsurile de la Comisia de Urbanism din cadrul Primăriei nu pot fi tăgăduite. Primarul Chirica patronează un sistem corupt!

Bodea: Falsurile de la Comisia de Urbanism din cadrul Primăriei nu pot fi tăgăduite. Primarul Chirica patronează un sistem corupt!

„Explicaţiile celor de la Primăriei Municipiului Iaşi cu privire la falsul grosolan pe zona de urbanism sunt de un tupeu incredibil”, arată deputatul liberal Marius Bodea într-o declarație de presă, venind și cu o serie de exemplificări la cazul celor 12 blocurilor ridicate în Galata de omul de afaceri Gheorghe Achiței.

 

Sunt ce puţin 2 mari încălcări ale legii care nu pot fi tăgăduite!

1.      S-au încălcat prevederile legii urbanismului şi construcţiilor.

În anul 2004 suprafața de teren a fost introdusă în intravilan odată cu aprobarea PUZ Cartier rezidențial „Galata”, tarlalele 43, 44, 45, 51, 52, prin Hotărârea Consiliului Local (HCL) 326 / 24.05.2004. Acesta avea următorii indicatori:

  • Conform art. 7  din legea 350/2001, prin PUZ.....  coeficientul de utilizare a terenului (CUT) propus de noua reglementare nu îl va putea depăşi pe cel aprobat iniţial cu  mai mult de 20%, o singură dată.
  • Prin urmare, coeficientul de utilizare a terenului CUT poate fi marit, dar ceilalti indicatori se pastreaza neschimbați. 

În acest moment, în zona la care noi facem referire există construcţii cu următoarele date:

Se observa foarte clar că nu este respectată legea 350/2001, prin depășirea cu 1 nivel (Demisol) a regimului de înalțime reglementat, iar înalțimea maximă este majorată de la 12 m la 15 m .

 

2.      S-a pus o altă documentaţie la proiectul de hotărâre votat de consilierii locali

În 24.11.2016, pentru portiunea din planşa cuprinsa în pag. 1 din Anexa D,  se aduce la cunostinţa publicului proiectul de hotărâre nr. 118942 pentru aprobare PUZ 17/2011 întocmit de firma SC CONTRAST STUDIO SRL (pag. 2-6 din Anexa D), la cererea SC PRIME PROPRIETATI  SRL,  pentru construire:

  • Se observă că se depășește regimul de înălțime reglementat al zonei cu un nivel.
  • Înaltimea maxima nu mai este reglementata pentru ca PUZ-ul initial spunea de inaltime maxima de 12 metri, iar in situatia data inaltimea se măreste cu peste 15 m.
  • Legea nu prevede posibilitatea niciunei dispense. Regimul de înălţime e P+3E, aşadar nu are ce sa apară demisol. Înălţimea maximă este de 12 m (nu 12 m la cornişă, nu 15 m cum au dat în alte PUZ-uri în zonă). 

dar,

In 23.06.2017 se aproba HCL  nr. 246  (Anexa E)  pentru aprobare  PUZ  la cererea ACHITEI GHEORGHE SI ACHITEI LUMINITA, pentru exact aceeasi suprafață pentru care s-a făcut consultarea publicului pentru construire:

  • Noul PUZ poartă acelasi număr 17/2016 și este întocmit de aceeași firmă și același colectiv cu cel întocmit pentru SC PRIME PROPRIETĂTI SRL.
  • Acest PUZ la care noi, liberalii, facem referire, a fost introdus în mod hoţeşte de către cei de la Urbanism! În prima schiţă erau 6 blocuri, în ce de-a doua sunt 12 blocuri.

Este aberant să spui că este normal să pui acelaşi nr. şi aceleaşi semnături pe două planşe diferite. Trebuia repusă în dezbaterea publică planşa cu 12 blocuri, mai ales că această planşă are memoriul de la cea cu 6 blocuri!

  • Nu există pe lumea asta să avem două documente cu conţinut diferit, dar cu acelaşi număr atribuit şi cu aceiaşi întocmitori şi semnatari. Cu atât mai mult, acestea să fi fost realizate/completate în perioade diferite în timp.
  • Că sunt “orientative” sau nu, aşa cum susţin cei din Primărie, unul dintre aceste documente este fals!

Aceste fapte intră sub incidenţa art. 323 din Codul Penal.

Pe lânga asta, PUZ-ul conţine mai multe ilegalităţi!

  • Numărul de unități prezentat în planșe conduce la o suprafața construită pe unitate (bloc) de 386 mp. Numărul de parcaje supraterane este de 82 (restul de 168 se presupune că vor fi în demisoluri (ilegal prevăzute). Într-un demisol de 386 mp nu pot fi amplasate 13 automobile cu acces liber spre exterior, datorită constrangerilor structurale si de gabarit pentru manevre. Prin urmare, afirmația este nerealistă și menită să inducă în eroare pentru a asigura o îndesire maximală a blocurilor.
  • Distanta propusă între blocuri este de 6 m, ceea ce presupune că acestea sunt încadrate în gradul I sau II de rezistenţa la foc. Ori, având în vedere că acoperişul este de lemn, acestea sunt încadrate în gradul IV de rezistenţă la foc!
  • Nu sunt prevăzute locuri pentru colectarea deseurilor iar spatiile existente în planșa de reglementări nu permit amplasare acestora la min 10 m de locuinte.

 

„Aceste lucruri nu pot fi tăgăduite de către cei de la Primărie, oricât s-ar ascunde în spatele acuzelor şi limbajului mitocănesc!

Solicităm explicaţii pentru aceste nereguli şi cei vinovaţi să fie traşi la răspundere pentru că, ceea ce se întâmplă acum în Iaşi, cu haosul urbanistc premeditat, este extrem de nociv pentru viitorul oraşului!

Explicaţia prin care Comisia de Urbanism ar fi validat pentru plen planşele şi schiţele pentru PUZ-ul la care facem referire întăreşte acuzele noastre de fals şi înşelăciune. Practic, au fost induşi în eroare şi membrii Comisiei de Urbanism, nu doar membrii Consiliului Local.

În următoarele zile vom depune plângere la DNA această încălcare crasă a legii”, mai spune parlamentarul liberal.

Citeste si...
Nota
(0 voturi)
Logheaza-te pentru a adauga un comentariu

Antibiotice

Facebook

Arhiva ReporterIS

« Noiembrie 2017 »
Lu Ma Mie Jo Vi Sa Du
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Clipul zilei

Sondaj

Joomla forms builder by JoomlaShine
Go to top