Foto: shutterstock.com Foto: shutterstock.com

5 beneficii ale stretchingului în viaţa unei femei

Stretchingul este foarte bun pentru sănătatea oamenilor, indiferent de vârstă, nu doar pentru cei ce fac sport de performanţă, ci şi pentru persoanele obişnuite. Este alcătuit dintr-o serie de exerciţii de întindere, ce pot fi puse în practică ca mişcare fizică în sine sau înaintea începerii unui exerciţiu fizic anume.

Mulţi oameni se feresc să facă astfel de mişcare pentru că nu ştiu exact ce exerciţii să practice şi cum să le execute într-un mod corect, aşa că au nevoie de puţină informare în această direcţie şi de realizarea unei atmosfere potrivite, care să inducă o stare mentală relaxantă. Specialiştii recomandă stretchingul pentru menţinerea sănătăţii fizice, demonstrând faptul că este ideal pentru cei care vor să facă trecerea de la sedentarism la o activitate cotidiană normală, fără să facă un efort mare.

Foto: shutterstock.com

Iată care sunt cele 5 beneficii de care te vei bucura dacă practici stretching!

Exerciţiile de stretching sunt naturale. Ele constă în lungirea unui muşchi sau a unui grup de muşchi până la dimensiunea maximă, fără a depăşi limita de flexibilitate prin forţarea întinderii, în acest caz apărând deseori riscul de accidentare. Se încordează muşchiul pentru 15-20 de secunde, apoi se relaxează musculatura pentru 5 secunde. Mişcările bruşte nu trebuie realizate în timpul stretching-ului, respiraţia şi expiraţia vor fi sincronizate cu mişcările de întindere.

  1. Multe femei observă treptat că nu mai au o postură adecvată şi că e timpul să facă ceva în această privinţă, iar stretchingul le rezolvă rapid problema, fiind ideal pentru îmbunătăţirea şi corectarea posturii, aliniind corespunzător coloana vertebrală şi eliminând durerile de spate. Echipamentul potrivit unei astfel de activităţi este extrem de important şi ar fi bine să se achiziţioneze un hanorac pentru dama, o pereche de colanţi şi încălţămintea potrivită, apoi să se înceapă exerciţiile fizice;
  2. Calmul şi buna dispoziţie pot reprezenta un alt câştig pe care o femeie îl poate avea dacă alege să practice stretching, endorfinele fiind eliberate doar după 10-15 minute de astfel de exerciţii fizice. Energia se poate recupera repede dimineaţa, după ce o persoană face stretching, dar şi în timpul zilei, la birou;
  3. Este îmbunătăţită flexibilitatea femeii. Muşchii şi ţesuturile devin mai relaxate, obţinând mai multă libertate de mişcare decât s-ar fi crezut în viaţa de zi cu zi. Acest lucru poate să ajute foarte mult şi sportivii de performanţă pentru că limitează accidentările în timpul unor antrenamente destul de dure;
  4. Se îmbunătăţeşte vizibil circulaţia sanguină. Stretchingul are rolul de a spori cantitatea de sânge transportată către muşchii care primesc astfel substanţele nutritive necesare;
  5. Îmbunătăţeşte activitatea cardiacă. Exerciţiile de stretching reuşesc atât de uşor să reducă tensiunea arterială şi să îmbunătăţească funcţia arterială. Controlul tensiunii arteriale se realizează simplu, prin sport, reducerea stresului şi evitarea fumatului, acestea îmbunătăţind eficacitatea medicamentelor sau permiţând renunţarea la ele.

În concluzie, stretchingul trebuie executat corect ca femeia să obţină rezultate cât mai bune, bucurându-se de beneficiile mişcării. Specialiştii recomandă tuturor să facă aceste exerciţii fizice, fără să exagereze, mai ales după o perioadă lungă de inactivitate sportivă, incluzându-le în programul zilnic.


Citeste si...
Nota
(0 voturi)

Antibiotice

Facebook

Arhiva ReporterIS

« August 2019 »
Lu Ma Mie Jo Vi Sa Du
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Sondaj

Joomla forms builder by JoomlaShine
Go to top