
Club Feroviar
Cum s-au topit promisiunile CFR SA: Din 100 de km de cale ferată promiși să fie reabilitați în 2023 s-au receptionat ZERO
La începutul anului, oficialii companiei de infrastructură promiteau tăieri de panglici pentru tronsoane de linii feroviare modernizate pe o lungime de aproape 100 km, ceea ce ar fi fost un record pentru România. Rezultatul final a fost însă 0 km.
2023 este anul cu zero kilometri de cale ferată modernizată recepționați, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la o solicitare în acest sens trimisă de Club Feroviar.
CFR SA (CFR Infrastructură) este compania de stat care se ocupă de administrarea căii ferate din România.
„În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită. Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție”, se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.
Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate: „Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc”.
Sursa: Știrile PRO TV
Distribuie acest articol, alege-ți platforma!
URMĂREȘTE-NE PE GOOGLE NEWS:
Trei percheziții au fost efectuate marți la domiciliile unor persoane din Reșița, bănuite de furtul unor cabluri din cupru folosite pentru telecomunicații la podurile feroviare de pe o magistrală de cale ferată, fapt care a pus în pericol siguranța circulației trenurilor.
Articole pe subiecte simiare
Alte articole