Iașul pierde zboruri în sezonul estival din cauza creșterii taxelor aeroportuare
Operatorul aerian Ryanair a anunțat că a fost nevoit să revizuiască planul său de creștere pentru Aeroportul Iași în vara anului 2024, din cauza deciziei aeroportului de a implementa o majorare nechibzuită a taxelor de 25%, se arată într-un comunicat al companiei, conform Apix.ro.
Ryanair a investit semnificativ în Iași în ultimele 12 luni, transportând peste 250.000 de pasageri de la și către Iași. „Din păcate, din cauza creșterii excesive a taxelor, Ryanair nu va crește în sezonul de vară 2024, iar această creștere va fi alocată altor aeroporturi din România, precum Cluj, și chiar mai departe, în Polonia”, se arată în comunicat.
Cheia pentru asigurarea creșterii este reducerea costurilor de acces. În timp ce aeroporturile din întreaga Europă reduc tarifele pentru a-și asigura capacitatea valoroasă, Aeroportul Iași alege să majoreze taxele cu 25%, ceea ce este deosebit de bizar având în vedere că aeroportul a inaugurat recent un nou terminal, cu scopul de a crește semnificativ capacitatea aeroportului, potrivit oficialilor companiei.
Reprezentanții Ryanair au adăugat că aceste taxe excesive fac ca Iași să fie necompetitiv, iar orașul și regiunea vor pierde în conectivitate și creștere a numărului de pasageri în anii următori – o creștere care este acum mai valoroasă ca niciodată, având în vedere reducerile de capacitate ale companiilor aeriene concurente din România în această vară.
Ryanair solicită Aeroportului Iași să reducă taxele și să facă Iașul competitiv din nou, astfel încât companiile aeriene să poată asigura conectivitate și creștere a numărului de pasageri începând cu iarna anului 2024, ceea ce este vital pentru oraș și cetățenii săi.
„Această creștere bruscă a taxelor aeroportuare este o decizie fără sens din partea Aeroportului Iași, având în vedere inaugurarea recentă a unui nou terminal, reducerea operațiunilor Wizz Air – cu peste 20 de rute anulate în România – și eforturile concertate ale tuturor aeroporturilor din UE și România de a atrage capacitatea Ryanair. Includerea României în zona Schengen promite, de asemenea, o conectivitate sporită și o creștere a numărului de pasageri prin aeroport, o oportunitate pe care Aeroportul Iași riscă să o piardă. Ryanair solicită urgent aeroportului Iași să reducă taxele pentru a asigura o creștere și o conectivitate sporită în iarna care urmează, ceea ce ar sprijini semnificativ economia regiunii”, a declarat Mauro Bolla, șeful Comunicării Ryanair pentru România.
Sursa: Apix.ro
Distribuie acest articol, alege-ți platforma!
URMĂREȘTE-NE PE GOOGLE NEWS:
Aeroportul încaseasă 36.000 de euro/lună pe un spațiu de 120 mp. Lagardere are venituri globale de miliarde euro, Ciambella – de câteva sute de mii de euro. Patronul ieșean spune că a făcut-o pentru imagine, nu e clar câți bani îi vor ieși din afacere. Surse autorizate spun că la Aeroportul din Iași s-a decis să se închirieze în licitații transparente, veniturile urmând a fi foarte mari. La Otopeni e invers, prețurile la licitație sunt mici și spațiile ajung să fie subînchiriate. La Iași în schimb, se plătesc 44.000 de euro pe un Manual al Chiriașului, iar „burdufurile” pentru îmbarcare stau depozitate deși au costat peste 1 milion de euro
Editorial
Panorama
Articole din aceeași categorie
Articole pe subiecte simiare
Alte articole