Palas Winter
Studiul de fezabilitate pentru Autostrada A8, respins pentru erori
e3e87760121b77b0094a916fe2cef366

Studiul de fezabilitate pentru Autostrada A8, respins pentru erori

Ultima actualizare: 1 septembrie 2021Autor: Vizualizări: 8

e3e87760121b77b0094a916fe2cef366

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a înmânat firmei care s-a ocupat de reactualizarea Studiului de fezabilitate pe sectorul montan al A8 nu mai puţin de 27 de pagini cu observaţii. Studiului de fezabilitate pentru care s-a lucrat în ultimii doi ani i s-au găsit o multitudine de deficienţe, scrie „Adevărul”

În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanţare specifice accesării finanţării din Fonduri Europene Nerambursabile. CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând şi elaborând observaţii/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021.  

„Reprezentanţii Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentaţiei transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanţarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol.   Având în vedere propunerea finanţării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărţirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare şi execuţie.  

Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obţinere a Acordului de mediu pentru secţiunile propuse a fi finanţate prin PNRR  este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022”, a transmis CNAIR.   

Situaţia a fost comentată acid de către Dan Radu, fondator al asociaţiei care militează pentru realizarea A8 – Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei.   

„Viitorul Autostrăzii Unirii A8, ce ar trebui să unească Moldova de Transilvania, este acum în suspensie! Spaniolii şi-au bătut joc de lucrare încă de la început. Am avertizat încă de la semnarea contractului – de pe vremea gogomanului ministru Cuc – că totul e numai o prosteală. Acciona a acceptat un buget ridicol, de numai 17,58 milioane de lei, în loc de 120 milioane, cât ar fi fost un buget normal – noi am tras multiple semnale de alarmă publice că va fi imposibil să se realizeze un SF serios cu aceşti bani”, a scris Dan Radu pe pagina sa de Facebook.

REPORTERIS îți recomandă și ...
Șantierul din București unde doi muncitori au murit și patru au fost răniți, nu avea autorizații

 

Sursa: Adevărul

Distribuie acest articol, alege-ți platforma!
URMĂREȘTE-NE PE GOOGLE NEWS:
ReporterIS pe Google News
Lasă un comentariu

Donație singulară
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului ReporterIS
Suma: 

Donație lunara
Donează lunar pentru susținerea proiectului ReporterIS
Suma: 

Editorial

Cele mai noi Birouri Clasa A din Iași | DOTĂRI PREMIUM - NOCIS

Articole din aceeași categorie

REPORTERIS îți recomandă și ...
Șantierul din București unde doi muncitori au murit și patru au fost răniți, nu avea autorizații
Antibiotice iasi

Articole pe subiecte simiare

REPORTERIS îți recomandă și ...
Revoltă la Horlești: autostrada trece prea aproape de casele oamenilor. Mega-nod rutier la 300 m de intravilan
Palas Iasi

Alte articole