Palas Mall Iasi
Compania aeriană Wizz Air, cercetată de Comisia Europeană. Cum erau păcăliți clienții pentru a plăti mai mult
8549f328ab1aeddb49f7315ae63158a2

Compania aeriană Wizz Air, cercetată de Comisia Europeană. Cum erau păcăliți clienții pentru a plăti mai mult

Ultima actualizare: 6 mai 2024Autor: Vizualizări: 13
Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au demarat o investigaţie în ceea ce priveşte 20 de companii aeriene, printre care şi Wizz Air.

Potrivit acuzațiilor, Wizz Air şi alte 19 companii aeriene și-ar fi indus în eroare clienții cu privire la declarațiile de mediu. Prin urmare, Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) au trimis scrisori în care cer clarificări tuturor celor 20 de companii aeriene, informează Daily News Hungary.

Acțiunea vine ca urmare a unei plângeri depuse în iunie 2023 de către organizația europeană a consumatorilor BEUC și este condusă de autoritățile de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.

Potrivit airportal.hu, cele 20 de companii aeriene incluse sunt Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Comisia Europeană cere clarificări în legătură cu afirmațiilor făcute de companiile aeriene potrivit cărora emisiile de CO2 cauzate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili sustenabili, pentru care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.

„Autoritățile sunt preocupate de faptul că practicile identificate pot fi considerate acțiuni/omisiuni înșelătoare, interzise în temeiul articolelor 5, 6 și 7 din Directiva privind practicile comerciale neloiale. La rândul lor, companiile aeriene trebuie să clarifice dacă aceste afirmații pot fi justificate pe baza unor dovezi științifice solide”, spun oficialii Comisiei Europene.

 „Este o veste excelentă faptul că autoritățile din întreaga Europă recunosc că, de fapt, consumatorii au fost păcăliți de practicile de greenwashing ale companiilor aeriene. Este inacceptabil faptul că acestea au ademenit consumatorii să compenseze emisiile generate de zborurile lor, uneori cu un preț ridicat”, a declarat Monique Goyens, directorul general al BEUC.

REPORTERIS îți recomandă și ...
O mare companie americană din industria de petrol și gaze a început să facă angajări în România

Wizz Air și celelalte 19 companii aeriene au la dispoziție 30 de zile pentru a oferi un răspuns și a propune măsuri pentru remedierea situaţiei. Autoritățile vor dezbate și vor supraveghea punerea în aplicare a soluțiilor convenite și, în cazul în care nu sunt luate măsurile necesare, ar putea fi aplicate inclusiv sancțiuni.

 

Sursa: Adevărul

 

Distribuie acest articol, alege-ți platforma!
URMĂREȘTE-NE PE GOOGLE NEWS:
ReporterIS pe Google News
Lasă un comentariu

Donație singulară
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului ReporterIS
Suma: 

Donație lunara
Donează lunar pentru susținerea proiectului ReporterIS
Suma: 

Editorial

Ateneu Iași

Articole din aceeași categorie

REPORTERIS îți recomandă și ...
Comisia Europeană: România nu îndeplinește condițiile pentru adoptarea monedei euro
Antibiotice iasi

Articole pe subiecte simiare

REPORTERIS îți recomandă și ...
Pandemia de coronavirus ar putea falimenta majoritatea companiilor aeriene până la vară
Palas Iasi

Alte articole