Bacterii nemaivăzute până acum, descoperite în inima unui cioban din Anglia. Oamenii de știință trag un semnal de alarmă

O specie de bacterii nemaivăzută până acum a fost găsită în inima unui pacient la un spital din Londra, potrivit jurnalului Clinical Infection in Practice, citat de Mirror.co.uk.

Ciobanului în vârstă de 55 de ani, din Canterbury, i s-a administrat un stent cardiac cu șapte luni mai devreme, când a fost internat la Spitalul St Thomas cu febră.

O inspecție a aortei pacientului, o arteră care pompează sânge oxigenat în restul corpului, a arătat în cele din urmă că în corpul pacientului se afla o specie necunoscută de știința medicală.

Testele de sânge au arătat inițial o infecție cu două tipuri de bacterii, deși una dintre specii nu a putut fi identificată cu testele convenționale de laborator. Pentru a afla care este specia, cercetătorii au folosit un secvențiator de nanopori de înaltă tehnologie, care analizează ADN-ul mult mai rapid decât alte tehnici.

Rezultatele, publicate în International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology, au arătat că este vorba despre o nouă specie de Variovorax - un grup de bacterii care trăiește în sol. Analiza chimiei și a genomului bacteriei a confirmat-o ca o specie nouă, niciodată descrisă până acum de comunitatea științifică.

Lara Payne, grefier de specialitate la Spitalul St Thomas, a spus că bacteriile ar fi putut fi contractate în timpul sezonului de păscut a oilor sau în timp ce le dădea animalelor medicamente.

Ea a scris: „Investigațiile ulterioare au sugerat că pacientul s-a infectat în timpul sezonului de păscut a oilor sau în timpul hrănirii oilor cu medicamente anti-parazitare, ceea ce a fost făcut fără mănuși”.

Turma ciobanului conținea 1500 de oi, au scris ei, iar el a dezvoltat dermatită cronică în perioadele aglomerate - o afecțiune despre care oamenii de știință au spus că „a servit probabil ca un port de intrare pentru agenții patogeni de mediu”.

Cercetătorii au numit noua bacterie Variovorax durovernensis, care este numele latin pentru Canterbury. Oamenii de știință au scris în descoperirile lor: „Din cunoștințele noastre, acesta este primul caz al acestui Variovorax sp. identificat cauzând patologie umană”.

« Mai 2024 »